martes, 5 de febrero de 2013

Vicente Juan García Beneito visita nuestro instituto



El pasado miércoles 30 de Enero, Vicente Juan García Beneito, ganador del gran slam de los 4 desiertos visitó nuestro instituto y nos deleitó con una charla que cautivó a todos los asistentes.

 

Por Clara Giner. 4ºESO A

Vicente Juan García Beneito es un hombre nacido en Villena pero residente en Alcoy que ha hecho historia.
Y, es que, aunque Vicente Juan sea bombero, en su día a día, su afición por el atletismo le llevó a tomar parte en uno de los retos más duros en el mundo del deporte: participar en el Grand Slam de los 4 desiertos.
La prueba consiste en recorrer cuatro de los desiertos más conocidos del planeta: Atacama, Gobi, Sáhara y Antártida a lo largo de un solo año.
Cada desierto se tiene que cruzar en una sola semana y los corredores tienen que cargar durante todo el recorrido con una pesada mochila llena de objetos que puedan ayudar a la orientación (brújulas, mapas), un pequeño botiquín o comida para alimentarse a lo largo de la semana.
En este gran reto participan atletas de todo el mundo y no todos consiguen finalizarlo. Es precisamente por esta razón por lo que Vicente Juan tiene todavía más mérito: él ha sido el primer hombre en ganar las cuatro carreras en un solo año. Para hacer aún más increíble su hazaña, cabe destacar que tan solo ocho personas habían conseguido finalizar todas las pruebas pero sin ganarlas.


A lo largo de su intervención nos contó varias anécdotas, como las dificultades que tuvo que pasar en Atacama, donde le tocó sufrir una gran tromba de agua o en los desiertos de Gobi y del Sáhara donde hubo tormentas de arena. También mencionó el gran desgaste físico que suponen esas semanas compitiendo y que, a veces, es motivo de retirada.
Pero a pesar de esto, Vicente, patrocinado por Wild Wolf, está seguro de que participar en estos retos merece la pena por los amigos que se hacen durante el circuito y la espectacular sensación de orgullo y realización personal cuando finalizas la carrera y además la ganas.
Nos contó que un factor muy importante además de la preparación física, es la preparación mental y la automotivación ya que eso es lo que más le ayudó a superar los momentos más duros.
Ahora, tras dos meses de descanso, se plantea otros grandes desafíos como una carrera de 540 km en Australia (la más larga de la categoría) y un recorrido por el Cañón del Colorado en Estados Unidos.
Desde luego dos competiciones a la altura de un atleta como Vicente Juan que demostró el pasado 2012 su fuerza y valentía y que en este 2013 seguro sigue manteniendo.
Desde el IES. Navarro Santafé le deseamos toda la suerte del mundo.

20 comentarios:

  1. Dirl-li a l'autora d'aquest article que estic totalment d'acord: que és un gran lluitador i molt bon atleta. I sobretot que és de la terra, Villena.

    ResponderEliminar
  2. Ets un gran atleta i no et rendeixes espere que segueixes així lluitant sense descans. No passa res si no guanyes, l'important és participar i ser un gran atleta.
    Ànim i avant!

    ResponderEliminar
  3. Me encanta este deportista. Primero, porque es de mi pueblo, Villena, y segundo porque es un deportista con un afán de superación increíble que a pesar de su trabajo de bombero consiguió hacer las carreras más difíciles del mundo en un mismo año. Eso es algo impresionante.


    Carlos Bravo Catalan 1 PCPI

    ResponderEliminar
  4. hola enhorabuena por el blog, me gusta que fomentéis la educación
    desde otro punto de vista, pero podrías poner alguna infomrnación mas
    sobre los deportes.

    ResponderEliminar
  5. opine que este home esta com un anima de fort, perquè no crec que tots els dies algú i més de la nostra terra (villena) faça aquestes cosases. El que va fer ens pareix molt difícil per la dificultat i la resistència que ha de tindre en les cames.Esperem que torne a repetir-ho en les següents competicions. Una saluació.

    ResponderEliminar
  6. Jo i el meu company estem d'acordamb l'article que has fet. I per una simple raó,perqué aquest home es molt valent, en enfrontant-se al desert i a la neu sol. Pot ser que a aquest home li agrade l'atletisme, però també el seu treball que es ser bomber.

    ResponderEliminar
  7. Jo i el meu company estem d'acord amb l'article que has fet. I per una simple raó, perqué aquest home es molt valent, en enfrontant-se al desert i a la neu sol. Pot ser queaquest home li agrade l'atletisme, però també el seu treball que es ser bomber.

    ResponderEliminar
  8. Jo i el meu company estem d'acord amb l'article que has fet. I per una simple raó, perque aquest home es molt valent, en enfrontant-se al desert i a la neu sol. Pot ser que aquest home li agrade l'atletisme però també el seu treball que es ser bomber.

    ResponderEliminar
  9. Jo opine que aqueste home s'enfronta a tots aquests perílls perque es un home molt fórt a més el seu treball ho requeréix perque es bomber, este home ara s'enfronto a participar al Gran Slam dels quatre deserts i el va superàr, su proxim objectiu: Australia.
    Molta sort.

    ResponderEliminar
  10. Aquest home és un vertader heroi i ens ha demostrat a tots que qualsevol cosa és possible si t'esforces i li poses força de voluntat.

    ResponderEliminar
  11. Aquest home és molt valient, ha superat diverses obstàcules. A pesar de les dificultats, él pensa seguir. Lo de la preparaciò mental em pareix un dat molt curiós, ya que poques persones lo diuen.

    ResponderEliminar
  12. Em pareix increïble aquest esportista, el que ha conseguit fer és molt difícil i que siga del meu poble m'agrada molt.

    ResponderEliminar
  13. el que ha aconseguit este esportista és increïble i fantástic.S'ha de ser molt lluitador per a aconseguir açò i m'agrada molt que siga de la meua ciutat.

    ResponderEliminar
  14. El que ha fet este esportista em pareix increïble ja que fer estes coses és molt complicat, i la preparació física que s´ha de tindre és molt bona.

    ResponderEliminar
  15. El que ha fet este esportista em pareix increïble ja que fer estes coses és molt complicat, i la preparació física que s´ha de tindre és molt bona

    ResponderEliminar
  16. Em pareix que és un esportista molt bo ja que recórrer 4 deserts em sembla un repte, però com moltes altres coses crec que serà una experiència inoblidable i única. També m'agrada molt que aquest home siga de Villena. Jo si fóra esportista crec que no seria capaç de fer-ho.

    ResponderEliminar
  17. A mi, també em pareix increïble aquest esportista. S'ha de tindre valor per a enfrentar-se a unes proves tan dures. Aquest home sí és un esportista.

    ResponderEliminar
  18. Aquest home és molt valient,el que ha aconseguit em pareix increïble és molt difícil en enfrontant-se al desert i a la neu sol.Esperem que torne a competir.

    ResponderEliminar
  19. Aquest home és molt valent, em pareix increïble, ja que fer aquestes coses és molt complicat. El que ha aconseguit fer és molt difícil.

    ResponderEliminar
  20. Aquest home és molt valent per tot el que ha fet. Espere que siga guanyant trofeus perquè s'ho mereix

    ResponderEliminar